Undersidor

Användarmeny

Big-foot @ Design-sector

Svara
Visar 1-7 av 7
  •  

Då ska vi se om det är nå liv här i forumet :P

Har idag lagt upp en liten uppdatering på Design-sector, en ny fin footer för att vara exakt. Så skulle gärna vilja få lite konstruktiv kritik på den, samt små tester i andra webbläsare.

Konstruktiv kritik på andra partier på sidan uppskattas också =)

länk: http://www.design-sector.se/#big-foot

Oggeh skrev:

Då ska vi se om det är nå liv här i forumet :P

Har idag lagt upp en liten uppdatering på Design-sector, en ny fin footer för att vara exakt. Så skulle gärna vilja få lite konstruktiv kritik på den, samt små tester i andra webbläsare.

Konstruktiv kritik på andra partier på sidan uppskattas också =)

länk: http://www.design-sector.se/#big-foot

Snygg sida rent generellt. Bra och enkla färger.

Dock tycker jag inte att footern passar in då alla bilderna på designs tar upp all ögontid. Ha footer-grejena som menyval eller nått sånt

Rule your mind
or it will rule you

Jag tycker att paddingen i footern inte matchar de övriga delarna av sidan. Samt att den känns lite för otydlig, lite för dålig kontrast på sidan helt enkelt.

Marcus Olovsson. Det är jag det.

High: Ska tänka på att lägga footer-innehållet under ett menyval, men känner inte riktigt att det är svårt att fokusera på den.

Arood: Paddingen kan bero på att det var ont om plats där nere, gällande kontrasten har du prövat det "svarta" temat? Känner själv att det är mer behagligt.

Oggeh skrev:

Arood: Paddingen kan bero på att det var ont om plats där nere, gällande kontrasten har du prövat det "svarta" temat? Känner själv att det är mer behagligt.

Det borde gå att öka paddingen i ytterkant iaf. Det är ju lite tom yta mellan namnen på sidorna och tillhörande hjärta.

Svarta temat var bättre, men båda borde ju fungera lika bra ;).

Arood: Har gett dom "extra" utrymme i förebyggande syfte, långt namn + tvåsiffrigt "hjärta".

Mjo borde se över det vita, har väl blivit att jag har favoriserat det svart lite väl mycket (A) ^^

Oggeh skrev:

Arood: Har gett dom "extra" utrymme i förebyggande syfte, långt namn + tvåsiffrigt "hjärta".

Mjo borde se över det vita, har väl blivit att jag har favoriserat det svart lite väl mycket (A) ^^

Kan du inte kapa av namnen efter X antal bokstäver? Det verkar ju ändå behövas ett ganska långt namn för att bryta designen :F

Visar 1-7 av 7
  •